woensdag 18 maart 2009

Mamamini 2


Gisteren kocht opa van 94 jaar in een droom van wereld verbeteren een nieuwe koelkast bij de Mediamarkt Hij is tenslotte niet gek!!!
Niet dat de oude koelkast mankementen vertoonde, nee Opa wilde een andere omdat die moderner zou zijn en dus beter voor het milieu, want hij wilde zijn kinderen en kleinkinderen (nee, eigenlijk iedereen!!) met een jaar of twintig niet in een slecht milieu achterlaten. Er werd een Wirlpool aangeschaft voor xxx euro + 17 euro verwijderingskosten die aan alle nieuwste milieueisen (wat dat ook mogen zijn!!) voldeed. Opa vond echter dat de nu overtollig geworden Bauknecht een goede bestemming moest krijgen. Ik moest en zou hem bij Mamamini afgeven om een minder draagkrachtige (student??) blij te maken en de medewerkers van Mamamini zouden weer iets kunnen verdienen. Zogezegd zo gedaan, koelkast in de auto en naar de Noorderbinnensingel 100 in Groningen alwaar een Mamamini vestiging is, na drie keer hard te hebben aangebeld kwam er een medewerker met duidelijke tegenzin aansloffen. Op mijn vriendelijk ''Goeiemorgen, ik heb een mooie goed werkende koelkast voor U in de auto staan'', vertrok zijn gezicht lichtelijk en pareerde mijn aanbod direct met ''laat die nog maar mooi in de auto staan want er zullen wel ''verkeerde gassen '' in zitten. Ik nog ''Mijn auto rijdt op benzine'' maar die ging er helemaal niet in want hij moest eerst ''DE LIJST'' halen. Na enige tijd kwam hij triomfantelijk terug met de mededeling , die hoeven wij niet want er zit ''verkeerd gas'' in dat zei ik toch al. Op mijn vraag wat ik dan moest mompelde hij nog net verstaanbaar ''dat moet je zelf maar weten, maar hier komt hij er niet in'' Ik nog even verhaal halend met de opmerking ''dat lijkt me iets voor de krant'' lokte direct het antwoord''Als je jezelf belachelijk wil maken moet je dat zeker doen'' bij mijn Mamamini medewerker uit!!
De koelkast is ingeleverd bij de Mediamarkt en Opa denkt dat hij een goede daad gedaan heeft. Mamamini moet trouwens eens op gaan houden met deze praktijken want dit is echt te zot voor woorden, de ''oude'' koelkast was 8 jaar oud!!

3 opmerkingen:

  1. Beste Stormblast. Die koelkast hoort bij de milieudienst ingeleverd te worden.
    Opa heeft het goed voor met de jeugd en ruimt het op en dan zal jij hem weer in de markt zetten.
    Dit was geen goede gedachte.
    Anonieme groetjes uit het Reitdiep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mamamini gaat een beetje naast hun (gebruikte) schoenen lopen heb ik het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waardeloze organisatie. Ze weten er allemaal niets van. De een wil je twee keer bezorgkosten laten betalen, het zijn tenslotte twee producten.Laat je iets bezorgen hoor je wat vaag gestommel op de deur (terwijl er gewoon een werkende bel is)doe je vervolgens de deur open zie je de mamamini vrachtwagen al weer wegrijden. Het leek wel belletje lellen. Zwaai je nog in de hoop dat de chauffeur het ziet, helaas. Krijg je 's middags een telefoontje dat je niet thuis was en dat je nogmaals bezorgkosten moet betalen als je je 'zaakjes op orde hebt' aldus de arrogante vrouw aan de telefoon. Daarbij nog de mededeling dat uw lamp kapot is gegaan en dat je je geld op kan halen.(wat natuurlijk kan gebeuren, maar niks geen zelfkritiek of sorry helaas)Dit is niet mijn eerste slechte ervaring met mamamini oostersingel. Het 'personeel' is te lui om je te helpen, de een moet de ander aanduwen om je chagrijnig te woord te staan. Het kan ze werkelijk niets schelen daar. En nog arrogant ook, ze doen net alsof je gek bent. Eigenlijk wil ik er nooit meer naartoe maar ik heb niet zoveel te besteden als student. Dan laat ik de ikea wel wat bezorgen, commercieel maar tenminste hart voor de zaak.

    BeantwoordenVerwijderen