zondag 8 maart 2009

Zondagmorgen in Paterswolde

Vandaag is het zondag en vanmorgen was er een ''bijna-vreemd'' verschijnsel in de lucht zichtbaar. Na een grondige bestudering bleek het toch echt de zon te zijn. Mijn vrouw en ik waren direct niet meer te houden. Ja, dat gebeurt weleens, dus direct erop uit met het automobiel richting Paterswolde en dat bleek een heel goede keus geweest te zijn bleek al snel. Eerst maar eens even kijken bij landgoed ''De Braak'' naar ''ons'' ooievaarsnest, er bleek geen ooievaar op het nest te zien want............ze liepen er onder, op +/- 50 meter voor ons. Fototoestel op het statief en afdrukken maar. Smetje op de fotosessie was de misser van de fotograaf, die jammerlijk van zijn plaatjes stond te genieten toen de ooievaar zeer sierlijk opvloog om naar het nest terug te gaan. Guido Musch zou zeggen ''Je kan het niet allemaal hebben Stormblast'' en zo is het ook. In de auto maar weer naar het volgende mooie plekje........en, ja hoor de natuur was ons goed gestemd want daar stonden 2 herten in een weiland te grazen. Het mannetje dacht waarschijnlijk dat wij hen ''te grazen'' wilden nemen, want hij bleef zeer alert ons in de smiezen houden. Toch werd er zeer welwillend geposeerd nadat het statief weer uit de auto gekomen was. Het geklik van de camera klonk mij als muziek in de oren en ik was zeer tevreden na het zien van de foto's. Onderweg ook nog een paar reigers en een buizerd in de bomen gespot en kunnen fotograferen. Op terugweg naar huis waren we nog steeds verbaasd over hetgeen de natuur ons liet zien, want wat groeit en bloeit (vliegt)en ons steeds weer boeit had ons niet in de steek gelaten.

2 opmerkingen:

  1. Een auto zonder nummerbord? Dat moet haast wel strafbaar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zet ik er lekker niet bij Ton want jullie zijn me veel te wijs met zijn allen hahah

    BeantwoordenVerwijderen