dinsdag 7 juli 2009

Daar Zijn We Weer !!


Nou, daar zijn we dan eindelijk weer, na 4 dagen geen internet te hebben gehad.
Het hebben van geen verbinding met de''centrale'' is nog niet eens het ergste, maar het onwetende onbenul waar je tegen aan loopt als je een helpdesk wil raadplegen dat is pas erg!!
Na mij eerste storing melding op vrijdagmiddag 3 juli werd mij verteld dat er geen storingen waren in Nederland,klaar!! 's Avonds echter bleken er in eens 3 storingen te zijn. Overigens niet in Groningen!!De volgende morgen, zaterdag 4 juli, werd ons aangeraden een nieuwe modem te plaatsen want de ''oude'' zou weleens stuk kunnen zijn!
Om een lang verhaal kort te houden zeg ik jullie dat na 17!!!! keer bellen (op hun eigen verzoek, want dan kon ik de stand van zaken ''uit de eerste hand'' horen) iets gezegd heb wat mij ter ore was gekomen nl. In het contract met de Kpn staat dat een storing binnen 5 werkdagen verholpen dient te zijn, zo niet, dan pleegt de Kpn contractbreuk,met redelijk veel gevolgen voor de Kpn in dit geval. Het zal wel toeval zijn, maar toen ik dit gezegd had was twee uur later het euvel verholpen. Vier dagen geen internet is geen pretje, als je een zoon hebt die voor zijn studie heel erg afhankelijk is van het digitale verkeer, ook blijkt men ongemerkt meer email contacten te hebben dan men eigenlijk vermoed te hebben
Als laatste wil ik nog zeggen dat de helpdesk medewerkers op 1 na allemaal heel aardig, geduldig, geen oplossingbrengend, begripvol en vriendelijk waren, alleen het ''Ik wens U nog een heel fijne voortzetting van middag/avond of nacht'' kwam me na 2 keer danig mijn strot uit, want het was wel erg opgezegd!!
Nou willen jullie natuurlijk weten wat die ene medewerker zei waardoor ik ''pis link'' op hem werd
Vooruit dan maar, op mijn vraag aan het eind van dag drie ''Hoelang gaat het nou in ... naam nog duren'', had hij de arrogantie mij een zakelijk abonnement aan te bieden, want dan zou de storing sneller verholpen zijn.
Dat is ook de enige keer dat ik de medewerker naar zijn naam gevraagd heb, ik vergeet hem nooit meer!!!
Nu rest ons alleen nog het indienen van een schade claim voor telefoonkosten en andere ongemakken, bij de Kpn (het werd me aangeraden door dezelfde helpdesk)

5 opmerkingen:

  1. één goede raad : neem XS4ALL

    nooit,nooit,nooooooit gelazer.
    In al die jaren dat ik lid ben, never !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb meer verhalen over storing gehoord. Storingen komen veel voor bij plotseling opkomend onweer. Heel onplezierig, maar het helpt mij als ik mij realiseer dat een mens nooit afhankelijk mag zijn van wat voor technologische gemakken dan ook. In deze tijd staat vaak de hele wereld op zijn kop als de nieuwe communicatiemiddelen dienst weigeren. Klinkt ouderwets, maar vroeger waren we ook gelukkig, zie Jaap Kooiman :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verneem dat je voorlopig al je agressie kwijt bent.
    Je lezers hebben het aangehoord en ontspan nu maar even .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tussen agressie en onredelijkheid zit een hemelsbreed verschil Anoniem.
    Dat zou jij als aannemer (van informatie) toch moeten weten.
    Ik wens je nog een heel prettige voortzetting van deze dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg ergerlijk als iets niet werkt en je het ook niet voor mekaar krijgt.
    Maar ja, dat zal ons allemaal wel eens overkomen, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen