donderdag 2 juli 2009

De Strijd Op Leven En Dood Kende Een Winnaar !!










Vanmiddag in Lauwersoog was ik getuige van een zeer ongelijke strijd in de natuur. De strijd tussen een meeuw en een krab speelde zich af op het drooggevallen wad, een kleine 30 meter voor mij.
Gelukkig had ik mijn fototoestel paraat, zodat ik de volgende serie kon maken.
Kijk en huiver, want er is maar een winnaar!!
Ik hoop echt dat jullie de moeite nemen de foto's te vergroten, door erop te klikken!!! Vooral de foto's 1-2-4, maar in ieder geval 6!!!

2 opmerkingen:

  1. GE WEL DIG..... Ben 'jaloersssss'
    prachtige serie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij maakt er korte metten mee! Bij onze kat heb ik dat meegemaakt toen hij een muis buitmaakte. De gevoelens die wij daarbij hebben als we zoiets zien, zijn typisch iets voor de mens denk ik. De natuur is in onze ogen hard. Maar wij kunnen er ook wat van, en dan nog niet eens omdat we het nodig hebben zoals stierenvechten. Als we dieren doden voor eten, proberen we dat zo "humaan" mogelijk te doen, en gaan niet in gevecht. De Neanderthalers deden dat wel, die vielen mammoeten aan met speren, of lieten ze in een ravijn storten. Ook joegen (jagen) wij op walvissen. Stof tot nadenken genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen