vrijdag 10 juli 2009

De Tros Kwam Effe Langs








De tros kwam even langs in Groningen om een muziekspecial op te nemen, en dat hebben we geweten ook!!
Je zal mij niet horen zeggen dat het ongezellig was hoor, maar ook niet dat het ''mijn'' artiesten waren die daar ten tonele gevoerd werden, door de omroep die zijn programma laat presenteren door de heer J.Smit uit Volendam (vanaf nu te noemen ''onze Jan''
Het hele gebeuren was gepland op de Grote Markt in Groningen dus midden in de binnenstad. Vanaf een uurtje of half elf 's morgens stonden de eerste fans reeds zingend en kwijlend te wachten rond een qua formaat vrij lullig te noemen podium (het leek vanaf een ''ietsje verder weg'' veel op een veredeld vliegenafweerscherm).
Het FEEST zou 's avonds om half negen beginnen en doorgaan tot een uurtje of elf. Ruim op tijd waren de eersten er dus al present, waarschijnlijk was dat ook de reden dat de gehele (ja, echt de gehele!!) binnenstad hinder ondervond van stremmingen opstoppingen en andere ongemakken.
De artiesten die gepland stonden waren o.a. Frans Bauer, Lucas en Gea, een zingende Straatmaker, ene goed (zoals de krant omschreef!!)geconserveerde Mieke, Dennie (Marsipulami) Christiaan, Nick en zijn onafscheidelijke Simon, Belle Perez (die ingevlogen was vanuit het verre Belgie) ''Onze Jan'' zelf, zonder aan hem gekoppelde vrouwen, oh nee, zijn zusje Moniek was er ook!! Zelfs Jan Keizer (ja, dat is die gestopte zich zelf zanger noemen de man van BZN) gaf acte de presence.
Ach en wie er verder nog optraden, ik zou het werkelijk niet weten want het waren er TE VEEL voor Stormblast1953
Er gebeurde trouwens nog wel iets heel raars voor het op sommige momenten uitzinnige publiek, Toen Frans Bauer (ja, heb was hem echt!!) deze schrijver in het publiek ontwaarde, op zijn terug tocht van het podium naar de kleedkamers, schoot hij op me af gaf me de volle hand, en riep ''he Hallo''!! Alsof hij me al jaren kende en me daar zeker niet verwachtte. Natuurlijk ben ik de lulligste niet en gaf de goede man een ferme handdruk terug. Onderwijl verontschuldigde ik me direct bij mijn omstanders met de woorden ''Ik ken hem helemaal niet!!'' De vrouw naast me antwoordde ten overvloede direct ''Dat is Frans Bauer'' Ja, dat wist ik zelf ook nog net wel!! hahaah
Hierbij nog wat sfeer foto's!! Oja!!! Dreetje Hazes (Wie kent hem niet??) was er ook!!

3 opmerkingen:

  1. Toch prettig om af en toe iets te missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een moed om daar tussen te staan. Mijn vriendin heeft wel gevraagd mee te gaan naar dit feestje, maar ik kon het niet opbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen