maandag 13 juli 2009

Taal Verneukerij

Taal verneukerij noem ik het altijd, terwijl mijn zoon allergies is voor ''Claudetjes'', erger ik mij vreselijk aan het onbenul wat commentatoren denken te kunnen uitkramen. Ik zou haast willen uitschreeuwen ''Dames en heren, er zijn mensen die dat ''gelul'' wel opmerken'' Vanmiddag was er weer zo'n zelfbenoemde grootheid die wist te vertellen dat iemand ''zich bont en blauw ergerde''. Nou beste meneer......... je bent bont en blauw na een valpartij, geknijp of gewoon omdat je je hard gestoten hebt. Als je je ergert zegt men wel dat hij of zij zich ''groen en geel '' ergert. Zelf erger ik mij ''groen en geel'' aan deze taal verbasteringen en ben inmiddels ''bont en blauw'' van het uit ergernis met mijn hoofd tegen de muur slaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten