donderdag 6 augustus 2009

Rondje Noord 2009

Vandaag was ik als gast-fotograaf uitgenodigd door Jos Schuurman van Fotoburo FPS (Foto Persdienst Schuurman)om mee te gaan naar Wehe den Hoorn in Groningen. Daar zouden de televisie opnamen plaatsvinden voor het dagelijkse vakantie programma, wat de afgelopen drie weken uitgezonden word op Rtv Noord. Het is een programma waar op een luchtige manier aan de kijker ''mooie en bijzondere'' plekjes in de provincie getoond worden.
Het zijn de medewerkers Rolf Schreuder, Joop Tap, Martijn Pot en de onvermoeibare Eva Hulscher die ons bij de hand door ''verborgen'' Groningen nemen. Eva werpt zich op als de leading lady van het gezelschap en lijkt ''de lijnen uit te zetten''. Ze reageerde vriendelijk, nadat ik me aan haar voorgesteld had, met de woorden ''He, Stormblast1953 is toch jouw weblog??'' Ja, dat ben ik dus, hahah!! Eva die een begenadigd tennisspeelster zou zijn, blonk uit in de fanatieke spelbenaderingen. De mannen hadden moeite haar te volgen, en tussen de bedrijven door nam ze ook nog ruim de tijd om met vele kinder fans op de foto te gaan. Het spel wat vandaag gespeeld diende te worden had vooral te maken met WATER! en dat hebben de deelnemers geweten ook. Het was een geplons en gespetter van jewelste voor de 2 teams, die overigens vandaag werden bijgestaan door de ,vooral, groninger zanger Erwin de Vries (wie kent hem niet!!) en door de landelijk bekende cabaretier, zanger, entertainer, presentator (en weet ik al niet meer) Arno van de Heijden. Beide mannen streden sportief en enthousiast mee om de eind overwinning van deze dag.
Het was al met al een heel leuke fijne mooie en op foto gebied zeer leerzame dag
Jos, Bedankt!!
Oja, morgen is ''Het Slotfeest Rondje Noord 2009'' de afsluiting van de programma serie in het Stadspark in Groningen. Allerlei artiesten als Jannes, Mooi Wark, Jan Keijzer, Lucas en Gea en vele vele anderen.
Tot mijn grote verrassing kreeg ik vandaag een Perskaart omgehangen, zodat ik morgen nog een keer mijn ''foto gang'' mag en kan gaan!!
Ik verheug me er erg op!!
Bekijk mijn foto's van deze dag in een slide show !!

4 opmerkingen:

  1. prachtige foto,s en zo een mooie omgeving.
    Vavavond niet gezien rodje noord maar een aantal keren er voor wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @travel
    Dank je wel!! De uitzending is via de site van Rtv Noord te bekijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke keer blijkt weer jouw goede blik en camera voor het fotowerk!
    Alleen, de artiesten, die je aankondigt voor het afsluitend rondje, zullen mij niet naar Stadspark of TV doen rennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha wat leuk dat ze je herkende.

    BeantwoordenVerwijderen