woensdag 30 september 2009

Machteld Brands

Foto Machteld Brands @ Stormblast1953 productions

Machteld Brands neemt afscheid als huisdichter van de Rijks Universiteit Groningen met het uitbrengen van een bundel gedichten van haar hand.
Ze schreef ons het volgende en lees alsjeblieft allemaal even mee!!

Beste allemaal,

Waarschijnlijk heb je mij het afgelopen jaar wel eens horen vertellen over mijn huisdichterschap voor de RUG. Zo eens per maand hing Hanneke Boonstra van de UniversiteitsKrant aan de telefoon (deadline!) en mocht er weer een gedicht van mij in de UK. Stressen af en toe, maar wel heel erg leuk om te mogen doen!

Inmiddels is het studiejaar 2008-2009 om en is het huisdichterschap voor mij tot een einde gekomen. De nieuwe huisdichter, Sacha Landkroon, is alweer druk bezig zijn gedachten voor een nieuw studiejaar op papier te zetten.

Overigens wil men van de universiteitskrant niet dat het einde van zo'n huisdichterschap een stille dood sterft (zou ik ook jammer vinden..). Daarom wordt er ieder jaar een bundeltje gemaakt met, door en voor de huisdichter
van het afgelopen studiejaar. Hierin worden alle gedichten opgenomen die zijn verschenen in de UK plus een eigen selectie.

Momenteel ligt mijn bundeltje nog bij de drukker, maar zeer binnenkort kan ik het resultaat bekijken en aan jou laten zien! En daar hoort een bundelpresentatie bij.

Je zult het misschien al begrepen hebben: ik wil je bij deze uitnodigen om gezellig langs te komen bij de presentatie van mijn bundeltje. Deze vindt plaats op 8 oktober a.s. en begint om 16.30 uur. Place to be is café Marleen, Kleine Pelsterstraat 7, 9711 KN Groningen.

Ik zou het heel erg leuk vinden als je langs zou komen! Voor muziek, hapjes en drankjes wordt gezorgd, de nieuwe huisdichter heeft zijn medewerking beloofd, en natuurlijk ga ik zelf een aantal gedichten voordragen. Ook kun je, zo heb ik begrepen, mijn bundeltje tijdens/na de presentatie voor een klein prijsje kopen. Het belooft dus een leuke middag/avond te worden.

Mocht je zin hebben om langs te komen, schroom vooral niet om iemand mee te nemen (vriend, partner, (vage) kennis..): daar wordt het meestal alleen maar gezelliger van.

groetjes,

Machteld


Wie zal dit kunnen weerstaan, als je ook nog weet dat Sacha Landkroon, de huidige huisdichter en dus de opvolger van Machteld, haar huisdichter afscheid en bundelpresentatie zal opluisteren met een ''spetterende performance''
Oefenen hiervoor zal hij komende zondag op het dichtfestival ''Dichter bij Foltz'' in Meeden. Voor beide voorstellingen is het ''KOMT ALLEN'' zeker van kracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten