maandag 14 september 2009

Plato Feestje In De Oosterpoort

El Pino & The Volunteers

The Sheer

Publiek voor The Sheer

The Sheer

Publiek voor The Sheer

The Sheer

The Sheer

Zwart Licht

Zwart Licht

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Rue Royale

Rue Royale

Rue Royale

Stuurbaard Bakkebaard

Stuurbaard Bakkebaard

Stuurbaard Bakkebaard

Stuurbaard Bakkebaard

Stuurbaard Bakkebaard

Stuurbaard Bakkebaard

Daar was het jaarlijkse Plato feestje alweer in de Oosterpoort!
Het feestje is een aaneenschakeling van bandjes, zangers en zangeressen die maar bereid zijn te komen (lijkt het wel!!) Voor elk wat wils zullen we maar zeggen.
Het is voor mij altijd (laten we het eens modern zeggen) effe bandjes checken. Of te wel effe kijken of het wat is. Het programma begint om 15.00 uur en gaat vrolijk door tot een uurtje of twaalf, en dat ook nog eens op twee podia!
Aan muziek geen gebrek dus!!
Stormblast komt altijd rond een uurtje of half negen tot een uurtje of half twaalf zijn opwachting maken in het muzikale geweld.
De stemming zit er dan lekker in en de bands zijn een beetje ''groter''. Ik zag El Pino and The Volunteers, The Sheer, De hip hoppers van Zwart Licht, Gem, het folk duo Rue Royale en Stuurbaard Bakkebaard.
Nou daar gatie dan, El Pino te kort gezien om te beoordelen, The Sheer ondanks de 6 a 7 gillende meiden voor het podium helemaal niks, knudde, nada, snel naar huis en nooit weer terugkomen!!, Zwart Licht was ondanks het feit dat ik van deze muziek soort heel nerveus word, best wel leuk en zeker de moeite waard om even bij te blijven staan kijken en luisteren. Gem is een ''brutale'' band die altijd voor zorgt goed uit de verf te komen met een portie rock en enthousiasme die snel naar de zaal overslaat, gewoon goed dus!!Rue Royale zorgde bij mij voor een heel lacherig gevoel.
Twee heel blije eikels die op de EO jongeren dag zeker niet zouden misstaan kregen het voor elkaar dat ik mee stond te deinen of ik het wilde of niet. Leuk duo voor tussendoor! Stuurboord Bakkebaard had ik nooit gezien, ze bleken gewoon heel goed te zijn met een aanstekelijk soort muziek wat voor mij een mengeling was van de Grateful Dead en weet ik wat voor tering herrie band! Heel erg leuk vond ik het en daar was de hele zeer goed gevulde zaal het van harte mee eens.
Ik heb geprobeerd wat foto's te maken voor jullie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten