maandag 5 oktober 2009

Ewout Bessebal Reportage 18


Ewout Bessebal, onze razende en sneller dan zijn eigen schaduw lopende stadsvriend, kwam weer eens hevig transpirerend bij mij langs om mij het volgende verhaal te vertellen. ''Nou moet je eens horen'', begon hij zijn betoog, ''Wist jij dat je een braak liggend terreintje kan kraken''? Nee, antwoordde ik naar waarheid, dat is mij niet bekend!!
''Toch is het zo, kijk maar eens aan de Friesestraatweg in Groningen, ik bedoel dan het stuk Friesestraatweg tussen de Pleiadenlaan en de garage van Veldma'', ''Hmm?? wat bazel je nou toch'' pareerde ik. ''Op het terreintje wat daar al een tijdje ligt te verworden tot een fraai stukje stadsnatuur, zijn plotseling een 10 tal caravans ''neer komen dalen'', en via via heb ik vernomen dat de politie er niets aan kan/wil doen'' hijgde Ewout die op ontploffen stond. Eerst worden ons de natuurgebieden in het Reitdiepdal ontnomen door het ''geld'', en dan komt de caravanbrigade het laatste stukje ook nog opeisen, via de volgens de wet schijnbaar legale weg. Waar gaan we naar toe met z'n allen?? Ewout wachtte mijn verdere antwoord niet af, want weg was hij alweer op weg om zijn geliefde stad te ''bewaken''. Sterkte Ewout, aan jou zal het niet liggen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten