maandag 12 oktober 2009

Kan Dit Eigenlijk Wel?


Het schiet me ineens weer te binnen, dat we (mijn vrouw en ik) een paar weken geleden een stukje Abdij kaas kochten. Het lijkt me beter de naam van de kaashandel niet te noemen. Het leek ons een lekker stukje kaas en meldden dit ook aan de verkoper van het lekkers. ''Ja, dat is een heel goede keuze'' van ons zei de kaasman. We moesten het op een toastje met een wijntje bij een kaarslichtje opeten, fulmineerde hij. Maar (en schrik nu alstublieft niet!!!) we moesten niet gek opkijken, als mevrouw bij een volgend bezoek aan zijn kaastoko met een ''dikke trommel''(hij deed een dikke zwangere buik na!!)zou lopen. De romantische vonk zou absoluut overslaan, na het door hem, opgedrongen ritueel. Daar mijn vrouw en ik allebei qua leeftijd tussen de 55 en 60 jaar zijn, zei mijn vrouw nog even dat dat toch echt tot de onmogelijkheden behoorde. maar dat ze het leuk vond zo jong geschat te worden. ''Ach een geintje hoort er tenslotte bij beste mensen'' riep hij nog overmoedig als afsluiter.
De kaas was lekker, maar ik ben toch blij dat de kinderwens die wij in ons leven hadden vervuld is geworden, want anders had ik hem geloof ik met een stuk kaas voor zijn dikke kaaskop geslagen. Natuurlijk onder het uitroepen van de woorden
''Ach een geintje hoort er tenslotte bij beste man, dus hier pak an''

1 opmerking: