zaterdag 7 november 2009

Bao Trieu Feestweek 2












Vanavond was het de avond van de debatten. In de boksring die middenin de sportzaal opgesteld stond, werd stevig gedebatteerd over zaken als, wanneer kan een kind beginnen met het intensief beoefenen van een vechtsport, hoe is het onsportieve gedrag van Badr Hari uit te leggen, en wat zijn zo al trainings methoden die ''hout snijden''.

De stemming zat er goed in bij de uitgenodigde Ernesto Hoost, Sem Schilt en ''Golden Glory'' trainer Dave Jonkers. Het publiek wat in grote getalen was komen opdagen mocht ook zelf vragen stellen aan hun helden. Ik vroeg b.v. aan Sem Schilt, waarom ik het goed had door in mijn voorspelling te stellen dat Sem de K-1 finale op 5 december in Japan zal gaan winnen van Allister Overeem. Het antwoord van Sem was ''OMDAT DAT ZO IS''. Hij vond mijn voorspelling getuigen van veel inzicht en kennis!!

Al met al een heel erg boeiende avond, die ons weer werd aangeboden door Earl Blijd van Sportschool Bao Trieu.
Iedereen die het heeft gemist, heeft een unieke kans aan zich voorbij laten gaan een kijkje in de K-1 keuken te nemen. Zelf zou ik dat zonde gevonden hebben als ik en fan was.

Dichter Sacha Landkroon verbaasde publiek en ditmaal ook de K-1 gladiatoren, voor de tweede avond achtereen met een grandioos optreden. Op het laatste moment had hij nog een zeer opvallend gedicht geschreven, waarin hij de deelnemende gasten een voor een aandacht gaf.
Ernesto Hoost vroeg zich zeer spontaan hardop af ''Heb je dat werkelijk vanmiddag nog gemaakt??'' Ja , was het eerlijke antwoord.
Alle mensen hebben een exemplaar van de gedichten mee naar huis gekregen van Sacha!!
Terwijl Earl ''zijn'' gedicht netjes ingelijst aangeboden kreeg.

Rest mij nog te vertellen dat het programma voor de pauze gepresenteerd werd door Sherlock Telgt en na de pauze door Carl Blijd. Beiden legden ze de topsporters het vuur aan de schenen.

4 opmerkingen: