zondag 24 januari 2010

Ziekenhuis


Maandagmorgen mag ik mij weer in het ziekenhuis melden voor controle i.v.m. mijn ziekte.

Daar ik diabetes type 2(suikerziekte) heb, en derhalve 5 maal in een etmaal 2 soorten insuline MOET spuiten, ben ik genoodzaakt ''de zaken'' zeer goed onder controle te houden. Ik probeer me altijd zo goed mogelijk aan de voorschriften te houden die mij het fijnst laten leven, daar horen ook nog een dagelijkse serie pillen bij.
Dat dit niet altijd meevalt, is meestal het gevolg van iets van buitenaf. Een diabetes/suikerziekte patient, zoals ik dus, heeft dan de grootst mogelijke moeite om alles weer onder controle te krijgen, dat sommige mensen met dit gegeven lastig kunnen omgaan, is iets wat de patient er dan ook nog ongevraagd bij krijgt. Het is niet anders!! Ik begrijp zelf ook weleens iets niet tenslotte.
Gelukkig heb ik mijn vrouw en zoon die ALLES begrijpen, en waarbij ik mij onvoorwaardelijk in veilige haven voel! Die haven, die iedereen schijnt te zoeken!!!

Vorig jaar kreeg ik te horen dat ''het gewicht'' een grote rol speelt in het diabetes leven, ondanks het feit dat iedereen het een goed streven vond om te gaan afvallen, werd er toch met argwaan naar mijn goede bedoeling gekeken.

Het is mij gelukt om in 2,5 maand tijd 18 kilo kwijt te raken, en ze er ook niet meer bij te krijgen!!
Het is mijn verantwoording aan mijn familie me in te blijven zetten, voor een goed verloop van de toekomst.
Ik blijf positief, ook al weet ik dat mijn levensverwachting, 5 a 10 jaar, korter kan zijn dan gemiddeld.

Waarom schrijf ik dit eigenlijk allemaal op??
Ik moest gewoon effe transparant zijn denk ik, mensen denken altijd anderen te KENNEN, maar dat KAN helemaal niet omdat je dat nooit KUNT!!!

Tot morgen, want dan is er weer een dag!!

Oja, als iemand iets wil weten of vragen over deze vervelende ziekte, doe het gerust!! Ik zal proberen de vraag zo eerlijk mogelijk te beantwoorden, ik heb het meer dan 10 jaar dus weet er redelijk veel van af!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten