zaterdag 29 mei 2010

Harkstede on Fire!!

















Harkstede, een gehucht 10km ten oosten van Groningen stad, heeft het Grunostrand.
Het Grunostrand is een recreatie gebied met roeiplas/baan allerlei andere watersport gebeuren, en caravans.
Verder is het een gebied waar je niets meer hoeft te verwachten dan koeien, boeren, rust en nog eens rust!!
Met die gedachte ging ik vanmiddag naar Harkstede, waar onze zoon met zijn tennisclub Veracket de tegenstander was van de plaatselijke tennisvereniging ''De Woldmeppers''.

Wat schetst mijn verbazing dat ik door een legertje verkeerregelaars/politiesurveillanten en zelfs ook nog 1 echte ''Bromsnor'' de berm van de Dorpsstraat in werd gedirigeerd.

Eens in de 5 jaar is het groot feest in het gehucht, en dat trof ik net!!
Het thema leek sprookjes of iets dergelijks te zijn, wat duidelijk in de mij tegemoet komende bonte feest stoet te zien was.

De 38!!! ''praalwagens'' of wat daar voor door moest gaan, werden voorafgegaan door een muziekkorps terwijl een ander ''schetterkorps'' de optocht weer afsloot.

Een fraai gebeuren waar ik jullie zeker wat van wil laten zien.

Kijk en Huiver!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten