zondag 20 juni 2010

Bijzonder transport door binnenstad van Groningen

Eerste 5 foto's Stormblast1953
Tweede 5 foto's Bob van D.
Derde 5 foto's Stormblast1953's Hanneke















Vanmorgen werd ik tijdens mijn Zondagdienst gebeld door ''de man'' van de RV 180.
De RV 180 is een schip met de naam ''Glinder'' en is van de Koninklijke Marechaussee (het schip is 34,50 meter lang en 7.20 meter breed).
Het schip lag op dat moment op de Dollard voor de sluizen van Delfzijl, en omdat er slecht weer voorspeld was vroeg men wat de mogelijkheden waren om ''binnendoor te komen''.
Ik weet niet of mijn enthousiasme er voor gezorgd heeft dat we een leuk en spectaculair vaartochtje door de binnenstad van Groningen te zien kregen, maar de ''mannen'' zagen het al helemaal voor zich.
Lang verhaal, kort vertelt, om 13.00 uur lag het schip bij de Oosterhavenbrug klaar voor de passage van de stad Groningen.
Alles verliep zeer vlot dankzij de stuurmanskunsten op de brug van het schip, de bediening van de bruggen door ''onze'' mensen en misschien ook nog wel een beetje door de begeleiding vanaf de centrale brugbedieningspost (ik dus!!).
Onderweg zijn verscheidene foto's gemaakt door mijzelf vanaf de commandopost door Bob van D. die in een schip langs de route woont en door mijn vrouw, want het schip ging immers ''bij ons door de achtertuin''
Leuke ''krenten'' in de ''dagelijkse pap''
Na de geslaagde passage werd ik door de kapitein en stuurman hartelijk bedankt voor de goed begeleide doorvaart van de stad Groningen.
Het was zeker voor herhaling vatbaar en dat vonden wij ook!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten