donderdag 16 februari 2012

De laatste winterdag in 40 foto's









































Afgelopen Zondag 12 februari 2012 blijkt de laatste dag te zijn geweest waarop men veilig over het ijs van de groninger diepenring kon lopen.
Mijn vrouw Hanneke en ik deden dat 's morgens al rond een uur of 10.
We stapten bij de Pottebakkersrijge op het ijs om vervolgens onder Museum- Emma-, Here-,Ooster- en Trompbrug door te lopen.
We staken de Oosterhaven over om daarna even van het ijs te gaan en over de Steentilbrug te ''klunen'' en door te lopen via Poele-, St Jans- en Maagdenbrug. Het werd steeds drukker met schaatsers op het ijs ondanks de gestaag neervallende sneeuw.
Bij de Maagdenbrug gingen we het ijs weer op om onder de Ebbinge- Boteringe-, Kijk in 't Jat-, Visser- en A-brug door te lopen en weer bij de Pottebakkersrijge aan te komen.
Heel erg leuke en bijzondere tocht van ruim een uur stevig door lopen.

's Middags hebben we het nog eens dunnetjes over gedaan door vanuit onze tuin over het ijs van het Reitdiep onder ACM-, Spoor-, Herman Collenius-, Plantsoen- en Visserbrug naar de binnenstad van Groningen te wandelen.

's Avonds ben ik zelf met zoon Sacha nog onder de Pleiadenbrug geweest.
Al met al voor een brugoperator (ja, deze naam is echt voor bedacht voor een brugwachter!!)) een hele ervaring, want hij staat in mijn geval al 30 jaar boven op de bruggen van Groningen.
Natuurlijk maakte ik foto's!

Reacties

1-In 40 foto's maar met een IJsprinses!!! Groeten aan Hanneke en Sacha!"

Afz. Gerda Schuurman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten