woensdag 30 mei 2012

Er gebeuren vreemde zaken in het Noorderplantsoen

Onze zoon is inmiddels 27 maar toen hij een jaar of 7 was gingen we altijd met hem naar het Bevrijdingsfestival in het Noorderplantsoen in de binnenstad van Groningen.
Ik kan me nog goed voor de geest halen dat hij graag een handtekening wilde hebben van de zanger van de band Van Dik Hout, hetgeen natuurlijk geregeld werd, handtekening op zijn arm !!
Het publiek dat het festival trok was ongeveer een 5 tot 600 ''man''
Opeens kon het niet meer in het Noorderplantsoen gehouden worden, want vanwege de ''massale'' publieke belangstelling werd het natuurlijk evenwicht in het plantsoen verstoord.
Het festival werd verplaatst naar het plantsoen in de Oosterparkwijk totdat het ook daar uit zijn jasje groeide en voor het Stadspark gekozen werd.

Wat schetst mijn verbazing als ik nu in 2012 op een zonnige (warme) dag in het Noorderplantsoen kom, duizenden mensen vinden er hun welverdiende vertier, er staan afschuwelijk lelijke afvalbakken her en der geplaatst, er komt zelfs een ''versnaperingen toko'' en er is een WC unit.

Mijn vraag is nu wat is er in 20 jaar veranderd, zodat het evenwicht in de natuur niet verstoord wordt??
Eigenlijk wordt ''mijn park'' tijdens zonnige dagen in beslag genomen door een stelletje vreemdelingen die in de winter of herfst nooit in het Noorderplantsoen zichtbaar zijn en die na hun studie ''onze'' stad weer achter zich laten.
Geniet van de mooie dagen, maar laat het Noorderplantsoen het hele jaar door voor iedereen aantrekkelijk blijven!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten