dinsdag 14 augustus 2012

Vissen in de Binnenstad van Groningen kan dat eigenlijk??

Als brugwachter in de stad Groningen heb je het op het moment razend druk, afstanden fietsen van 50/60 kilometer op een dag zijn geen uitzondering. De bruggen staan heel veel open en het ''landverkeer'' is deze week uitgebreid met bijna 4500 nieuwe studenten die de stad komen verkennen.
Opletten dus!!!

Toch viel mijn blik op een visser die een meter of 20 van ''mijn'' brug stond te vissen en die mij ineens een op gigantisch kromme hengel trakteerde.
Eens even in de gaten houden welke fiets er naar boven zou komen.
Ineens kwam een enorme vin boven water en na een redelijk vlotte ''worsteling'' met de vis die daaraan vast zat lag er een enorme snoek op de kant langs het water van het Reitdiep.

Ja, en aangezien van ons brugwachters verwacht wordt dat we ''alles'' een beetje in de gaten houden, ging ik toch maar eens even kijken.
Ter plekke lag een snoek van (het meetlint werd ernaast gelegd !!) precies 102cm, volgens ''vanger'' was het ongeveer 8 kilo zwaar.
Na alle weeg en metingen werd het ''monster'' weer te water gelaten. We zagen alleen nog een klap van een staart en weg was hij weer!!


Gauw heb ik ook een paar foto's van het beest gemaakt!!

1 opmerking: