maandag 29 oktober 2012

Joop Stokkermans is er ook al niet meer

Vorige week werd ik opgeschrikt door het bericht van het overlijden van de componist en muziekman Joop Stokkermans.
Waarom, zullen jullie je wellicht afvragen. Het is zo dat ik mijn jeugd doorgebracht heb in het dorp Lisse in Zuid Holland. Lisse ligt grofweg gezien midden in de driehoek Haarlem Leiden Noordwijk.
In ons dorp woonde ook Joop Stokkermans met zijn vrouw Eugenie Herlaar (De vroedere nieuwslezeres van de televisie) Ze woonden aan de Oranjelaan en ik verkocht hen Kinderpostzegels, ja echt waar!!!Dat moet in 1965 geweest zijn.
Enige jaren geleden zag ik Joop in der binnenstad van Groningen op de Museumbrug staan, hij verzorgde in het museum de muziek bij het programma Tussen Kunst en Kitsch. Ik sprak hem aan om het te vertellen van de postzegels, en dat vond hij toch een leuk verhaal!! Hij kon zich de tijd in Lisse aan de Oranjelaan nog heel goed voor de geest halen.

Jammer dat hij nu dood is want het was een heel fijne man die me 2 maal uiterst aimabel te woord stond.
Je denkt er dan weleens over na dat je zelf inmiddels ook al weer 47 jaar ouder geworden bent, ik was toen immers 12 jaar!! 

1 opmerking:

  1. "Mooi verhaal Henk en hij schreef prachtige liedjes... "

    Gerda Schuurman

    BeantwoordenVerwijderen