zondag 25 november 2012

Koopzondag van niets in Groningen

Het is 25 november 2012 Koopzondag in Groningen, het werd al een 2 weken voor DE dag aangekondigd op veel winkelruiten.
Nou moet ik een nieuwe batterijtje in mijn horloge hebben dus ..ik er op af!!
De horloge winkel in de Kostersgang waar ik altijd kom voor dit soort dingetjes was helaas gesloten.
Ja, je wilt toch zien hoe laat het is, dus op naar Vroom en Dreesmann. Bij de servicebalie, voor al uw kleine reparaties zoals bandjes afstellen en BATTERIJEN!! vervangen, stond een rijtje van 5 wachtende mensen geduldig te zijn. Ik sloot als zesde aan in de rij. Op dat moment vraagt een vriendelijk man mij of ik het bordje ook gelezen heb. Op de service desk (toonbank??) stond een bordje met de tekst ''Ik heb even pauze en kom om 15.00 uur weer terug om U te helpen'' (dat zou 3 kwartier later zijn!!) Ik had het niet gelezen maar de man bood aan mijn horloge in bewaring te nemen dan kon ik het na een uur weer ophalen want ik was tenslotte niet de enige!!
Na de man vriendelijk gegroet te hebben ben ik maar vertrokken naar een horloge winkel in de Stoeldraaiersstraat, ook hier een alleraardigste mevrouw die mij vertelde het erg druk te hebben met reparaties en dat ik maandagmiddag terug kon komen om het horloge op te halen.
Na ook die dame vriendelijk bedankt te hebben, kreeg ik de ingeving naar de HEMA te gaan. Weer de stad ''doorgecrosst'' en in de rij bij de servicebalie (op de eerste verdieping!!) van het HEMA pand aan de Herestraat.
Na 4 mensen voor mij geduldig te hebben afgewacht werd ik er door de jongeman van dienst op gewezen dat hij alleen HEMA horloges van een andere batterij voorzag!! Wel Godv....... de Godv....... gaat hij me nou ook nog zeggen dat ik voortaan geen Fossil horloge moet kopen omdat hij alleen maar een batterij in die HEMA shit zet!!
Na het jongmens bedankt te hebben voor de informatie ben ik naar huis gegaan, deze Koopzondag is mijn dag NIET

Het is me trouwens wel opgevallen dat de helft van het winkel bestand in Groningen niet mee doet met een Koopzondag, dat er geen markt is op Grote Markt en Vismarkt en dat er een sfeer hing die het best te vergelijken was met massale begrafenis!!
Okay, het was slecht weer en het waaide erg hard, maar ik kwam en kon toch gewoon boodschappen doen zoals beloofd werd???

1 opmerking: