zondag 18 november 2012

Sinterklaas intocht Groningen 2012

Jan Willem van Vliet
Zaterdag 17 november was de grote dag voor alle kindertjes in de stad Groningen en daar buiten, Sinterklaas kwam onze mooie stad weer bezoeken.
Als brugwachter in Groningen is dat een erg leuke dag vinden veel van mijn collega's en ik zelf
We ''halen hem tenslotte de stad in'' met zijn stoet van schepen,
Mijn taak is meestal het in de gaten houden van de tijden, de snelheid van de stoet en het aansturen van de bediening van de bruggen door mijn collega's.
Zelf draai/bedien ik altijd de A-brug in de binnenstad van Groningen, het is daar gigantisch druk met vele duizenden mensen als publiek langs het water van ''de A'' en rond de brug. Een ''handvol'' verkeersregelaars en 2 motor agenten zorgen voor hulp bij het afsluiten van de bomen om te brug te kunnen openen.
Ik vind het gewoon prachtig om te doen en nodig dan ook altijd enige kinderen uit op de brug te komen staan om te beter te kunnen zien, wat ze altijd heel erg spannend vinden.
Dit jaar ''draaide'' voor het eerst in de 31 jaar dat ik brugwachter ben mijn vrouw een keertje mee op de brug, om nou toch eens mee te maken waarom ik altijd zo enthousiast ben.
Ook fotograaf Jos Schuurman van Persburo en Fotostudio FPS ging mee om foto's te maken voor verschillende pers publicaties.
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Foto Koning
Foto Koning
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
Jos Schuurman/FPS
De hele intocht verliep vlekkeloos en hier is een serie foto's die door Jos Schuurman gemaakt werden, van een brugwachter die lekker vrij aan het werk is tussen fotograaf, vrouw en zwaaiende kinderen en vele duizenden mensen!!

Jos Schuurman/FPS

Jos Schuurman/FPS

Jos Schuurman/FPS
Het was mooie middag, en misschien wel weer tot volgend jaar als Sinterklaas weer komt???

112 Groningen
BEKIJK OOK DE HELE SINTERKLAAS SET IN EEN DIASHOW door op de zin te klikken!!

8 opmerkingen:

  1. mooi Henk ik dacht wie is nu de echte Sinterklaas, leuke serie ik had weinig tijd anders was ik ook wel jullie kant opgegaan
    Geert van Duinen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie!
    Maaike Trimbach

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Christmas time already?
    Mike Newman Thailand

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Dankzij brugwachter Henk Landkroon ging de vaartocht van Sint door Groningen vandaag weer van een leien dakje. Namens alle pieten, dank je wel brugwachtertje!"
    Maaike Trimbach

    BeantwoordenVerwijderen
  5. stonden veel mensen Henk ;-)
    Klaas Haas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vakwerk Henk (en Jos!)
    Jan Schlimbach

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Dank, het was top !"
    Jos Schuuurman FPS

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Henk leuke foto,s Gr. Tjipke

    BeantwoordenVerwijderen