donderdag 14 maart 2013

Dichter Sacha Landkroon Laat Weer Van Zich Horen

Dichter Sacha Landkroon uit Groningen kreeg de eervolle uitnodiging ''HUISDICHTER van het A-Kwartier'' in Groningen te worden. Met beide handen is dit door Sacha aangenomen..





Sacha wordt door de redactie met trots gepresenteerd als huisdichter, en zal zich laten inspireren door oude foto's van het A-Kwartier in de rubriek ''Dichterbij toen''

Sacha's eerste, in de A-krant gepubliceerde, gedicht is Kadepraat.

Klik op de foto's voor een grotere weergave.

5 opmerkingen:

  1. Mooi, Sacha, al die a's in je gedicht.

    Dicky Gilbers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind t top! :D

    I v.d. H.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank! Mooi gedicht, en zo te zien ook nog eens in een mooi vormgegeven krant.

    Hartelijke groet,

    Maarten Praamstra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterk associatieve tekst. Doet mij denken aan Ulysses, de passage met de grossbooted draymen.
    'Grossbooted draymen rolled barrels dull thudding out of Prince's stores and bumped them up on the brewery float. On the brewery float bumped dull thudding barrels rolled by gross booted draymen out of Prince's stores.'
    Een van de mooiste zinnen uit het hele boek. Daar doet Sacha's gedicht mij aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat beeld van die gevlochten manden raakt me. Mijn opa deed vroeger ook, als bijverdienste in de slappe wintermaanden. Mooi gedicht Sacha!

    BeantwoordenVerwijderen