zaterdag 18 mei 2013

Zakkenrollertje op de Braderie in Grootegast

Zaterdagmiddag gingen mijn vrouw en ik even kijken op de Braderie in het groninger dorpje Grootegast. Elke 3de zaterdag in de maand mei is het zover!!
Dit jaar over kwam mij iets wat mij nog nooit overkomen is en wat de reden is dat wij NOOIT meer op de braderie in Grootegast zullen komen!!
Terwijl wij rustig van kraampje naar kraampje slenterden om het ''allemaal te bekijken'' voelde ik ineens iemand aan mijn achterzak komen, mijn portemonnee werd duidelijk naar boven geduwd ten einde hem toe te eigenen aan de ''opduwer''.
Dit had hij beter niet kunnen doen, want ik wist toen nog niet dat het een klootzakje van een jaar of 13/14 was die mij probeerde te bestelen van mijn portemonnee.
Ik had hem namelijk eerder goed te grazen dan hij mijn portemonnee, en dat heeft hij geweten ook de klojo!!
Ik kan jullie met de hand op mijn hart verklaren dat hij geen enkele tik van mij gekregen heeft, alhoewel hij er wel een paar verdiende, maar dat hij ook NOOIT meer een poging zal doen mijn bezittingen te jatten.
Vreemd dat heel veel mensen het zagen gebeuren hoe ik hem beetpakte, maar dat niemand zich er mee bemoeide, Zouden er mensen zijn die hem kenden???

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten