dinsdag 14 april 2015

Een hobby die niet iedereen van Henk Landkroon kent (of misschien verwacht)

Al vanaf de middelbare school (Het Coornhert Lyceum in Haarlem en het Fioretti College in Lisse) ben ik een groot liefhebber van de boeken van Gerard Reve. Ik heb er inmiddels veel verzameld. Maar afgelopen week kreeg ik een unieke kans om samen met zoon Sacha een gedeelte van de gigantische boeken verzameling van vriend Anton Brand en zijn partner George Mulder ''te helpen ruimen'' in verband met een op stapel staande verhuizing (m.a.w. de dubbelen gingen er uit!!) Dit lieten Sacha en ik ons geen tweede keer vertellen!! Sacha ging na een uurtje zoeken met een zeer respectable stapel poezie e.d.
naar huis en ik vond 22 !!!!! boeken van Gerard Reve. Het was ''effe sjouwen'' maar dat hadden we er heel graag voor over, dat kunnen jullie begrijpen.

Om de liefhebber een beetje jaloers te maken, hier de lijst van 22 Reve boeken die nu bij mij thuis staan om gelezen te worden.

Ps Ik vond ook nog 24 boeken van W F Hermans die ik nog niet heb, en verder nog +/- 20 boeken in de categorie ''Diversen'' Denk aan Tessa de Loo, Ronald Naar en Tim Krabbe !!

Archief Reve 1931-1960
Archief Reve 1961-1980
De vierde man
4 Winter vertellingen
Op weg naar het einde
Een eigen huis
Moeder en zoon
Brieven aan Josine M. 1959-1975
Brieven aan geschoolde arbeiders
Schoon schip 1945-1984
Op zoek
Oud en eenzaam
Klein gebrek geen bezwaar
Zondagmorgen zonder zorgen
Het lieve leven
Roomse heisa
De stille vriend
Het zingend art
Brieven aan Wimie 1959-1963
Brieven aan Simon C. 1971-1975
Brieven aan Frans P. 1965-1969
Brieven aan Bernard S. 1965-1975

WE ZIJN ER ALLE TWEE ONTZETTEND BLIJ MEE!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten